ایه قران درمورد حجاب زنها ونگاه زنها به مردها

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

زنهاهم نباید به نامحرم نگاه کنند(چشم چرانی)

و باید حجاب وپوشش مناسب داشته باشند 

دراین ایه خداوند تمام مسائل مربوط به حجاب،و پوشش زنهارو کامل بیان کرده و محارم زنان را هم معرفی کرده،

ایه 31سوره نور

البته من،هرقسمتشوجداگانه میگم.


اول از نگاه زنان به مردها

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنّ

به زنان مومن بگو که چشمهای خود را از انچه حرام است فروببندند.

پس چشم چرانی همانگونه که برای مردها حرام است برای زنان هم حرام است.

اما اگر سوال باشد که ازکجا معلوم منظور ازنگاه حرام  ،چشم چرانی هست؟

به دلیل اینکه در ادامه همین آیه خداوند از زینت ها ،عورتها،،حریم خصوصی بدن افراد میگوید..پس انچه حرام است،دراینجا باتوجه به ادامه ایه،،،عورات،بدن،اندام،،(،جنس مخالف)است

پوشانیدن عورت از نگاه مرد و زن،، براى زنان نیز همانند مردان واجب است.✅

البته نگاه زن به مرد ،ظاهر باشد عیب ندارد، اما اگر شهوت انگیز باشد حرام است و باید از آن اجتناب کرد زیرا زمینه حرام را فراهم می کند.

اگر کسی عادت به چشم چرانی کند (چه مرد و چه زن)یک بیماری می شود و ترک آن سخت است و زمینه ساز گناهان جنسی می شود 


ادامه ایه

وَیَحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ 

و(به زنهای مومن بگو) عورتهای خود راحفظ کنند از نگاه ها،

این قسمت بحث حجاب و پوشش زنهاست ،

که زن باید عورت،و بدن خود را بپوشاند،،

ولَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ‌ مِنْهَا

و زیورات خود را جز مقداری که پیداست،اشکارنکنند.

و از زینتها،و جواهرات هم فرموده جز قسمتی که مشخص است بقیع پوشانده باشد.

یعنی زینت ظاهر و باطن داریم،که زینت باطن نباید اشکارشود،مثل گردن،بازو،دستها،پاها،اندامها،،،

مثلا اگربخاهد دستبند رانشان دهند ،خود دست هم دیده میشودپس این صحیح نیست،اما انگشتر،انگشتها،سرمه،،،یا زینت روی پیشانی،لباسها،اینهامانعی ندارد.

ادامه آیه

وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ

(برای پوشاندن سینه خود)،مقنعه،(یا لباس بلندی )را روی گریبانشان بیندازند

خمر ،یعنی حجاب یا پوشش،ولى معمولا به چیزى  که زنان با آن سر خود را مى‏پوشانند (روسرى)میگویند.

"جیوب به معنى یقه پیراهن یا گریبان ،که به روی سینه میندازند

از این ایه متوجه میشویم که زنان در ان زمان روی سینه و گردنشان نمایان بوده.

پس قطعا خدامخالف است که گردن زنها دیده بشود.
وانهایی که میگویندایه ای درباره حجاب نداریم،خدا در این ایه بسیارواضح ازپوشش حجاب،وزیورات ،،توضیح داده،

در ادامه مواردى را که زنان مى‏ توانند در آنجا حجاب نکنند و زینت خود را آشکار سازند.

 (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ).

و زینتهای خود،را اشکارنکنند" مگر 
(در دوازده مورد):
 1.براى شوهرانشان" (إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ)
(البته دربقیه موارد مجاز نیستند کامل بدن خودرا اشکارکنند)
این موارد شامل ،گردن،دستها،مچ بازو،پاها ،زانو،،موی سر،،زیور الات ،،،،
2-" یا پدرانشان" (أَوْ آبائِهِنَّ) 
3-" یا پدران شوهرانشان" (أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ).
4-" یا پسرانشان" (أَوْ أَبْنائِهِنَّ).
5-" یا پسران همسرانشان" (أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ).
6-" یا برادرانشان" (أَوْ إِخْوانِهِنَّ).
7-" یا پسران برادرانشان" (أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ).
8-" یا پسران خواهرانشان" (أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ).
9-" یا زنان هم کیششان(نزدیکان،بستگان) (أَوْ نِسائِهِنَّ).
10-" یا بردگانشان" (کنیزانشان) (أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ).
11-" یا پیروان و کسانی که تمایلى به زن ندارند" (افرادی که میل جنسى در آنها وجود ندارد) (أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ).
12-" یا کودکانى که از عورات زنان (امور جنسى) آگاه نیستند" (أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ).
دراین مواردی که خدا فرمود،
میفهمیم که یک زن وقتی میگویندمحرم این یازده مورد هست،،
یعنی دست دادن،،سرلخت،بودن یا استین کوتاه پوشیدن،است وبیشتراز حد مجازنیست..
یک زن برای برادرش،پدرش،برادرزاده اش،،خاهرزاده اش،،پدرشوهرش،پسران همسرش،که فرزندخاندش میشود،یا کارگری که مدتها درخانه اش بوده و امین انهاست،،و زنان همسایع،زنان برادر،وووو.
درکل این ایه برای زنهاست،و نگاه و حجاب وپوشش انها را بیان کرده است.

نویسنده : بازدید : 7 تاريخ : جمعه 20 اسفند 1395 ساعت: 7:14
برچسب‌ها :